Martin Pekár
-
- Progresívne Slovensko
- Michal Šimečka
- Tomáš Valášek
- Martin Hojsík
- Lucia Plaváková
- Ondrej Prostredník
- Miroslav Kocúr
- Michal Truban
- Michal Wiezik
- Tamara Stohlová
- Dávid Dej
- Michal Sabo
- Irena Bihariová
- Martin Pekár
- Ingrid Kosová
- Beata Jurik
- Tomáš Hellebrandt
- Štefan Kišš
- Simona Petrík
- Michal Páleník
-
- Progresívne zelení
- Feministická platforma
- mladí progresívci a mladé progresívkyne
- Progresívna Bratislava
- Reštart Martina
- blogy a články
- videá
- podcasty a audio
- odoberaj novinky
Martin Pekár
Martin Pekár • články a blogy
Rušňovodič v tom nebol sám. Kto ešte stojí za bezpečnostným incidentom pri Žiline?
8. 3. 2023 • Dali by sa počítať sekundy, ktoré na železnici pri Žiline ostávali do zrážky dvoch osobných vlakov idúcich oproti sebe viac
NDS a Skytoll si idú svoje aj naďalej: Ako sa firme Paywell vyskladáme cez dodatok na milióny eur
27. 2. 2023 • Minulý rok v máji sme v Progresívnom Slovensku upozornili na dodatok za 11 miliónov eur k zmluve so SkyTollom viac
NDS si ide svoje aj naďalej: Ako sa firme Paywell vyskladáme cez dodatok na milióny eur
27. 2. 2023 • Minulý rok v máji sme v Progresívnom Slovensku upozornili na dodatok za 11 miliónov eur k zmluve so SkyTollom viac
Mýto na slovenský spôsob
6. 2. 2023 • Výsledok prvého verejného obstarávania na elektronický mýtny systém NDS potvrdila viac
Nový grafikon ukázal staré krvácajúce rany na železniciach. Kto ich vylieči?
23. 12. • Odpoveď by mohla byť, že železničiari sami. Najvyšší čas na ozdravenie železníc odbil už dávno viac
Slovenské železnice v Európe
2. 12. • Odvšadiaľ počúvame o energetickej kríze a potrebe zelenších riešení. To sa týka aj oblasti dopravy viac
O novom cestovnom poriadku
15. 8. • Diskusie okolo návrhu nového grafikonu sú búrlivé a vášnivé viac
Kauza Letisko Poprad-Tatry: Ako by dosadený riaditeľ radšej potopil spoločnosť, než jednoducho odišiel
22. 7. • Zamestnanci spoločnosti Letisko Poprad Tatry, a.s., sa rozhodli podať hromadné výpovede viac
Progresívne Slovensko žiada zrušiť tender na nový mýtny systém. Hnutie tvrdí, že štát bude naďalej vyciciavať
30. 6. • Hnutie tiež navrhlo, aby sa peniaze zaplatené dopravcami vracali do infraštruktúry, resp. aj na kompenzáciu výpadkov rozpočtu, napríklad na platy učiteľov. viac
Progresívne Slovensko kritizuje dodatok so SkyTollom
1. 6. • „Podľa našich právnych analýz a podľa zmluvy bolo povinnosťou SkyTollu dodať tento systém zadarmo a 11 miliónov eur ide štát vyhodiť von oknom," tvrdí Pekár. viac
Progresívne Slovensko kritizuje vládu za to, že ešte nevysúťažila nový mýtny systém, a už to nestíha
31. 5. • „Za dva a pol roka tejto vlády nebudeme mať nového poskytovateľa mýtneho systému na Slovensku,“ kritizuje odborník PS na dopravu Martin Pekár. Kontrakt SkyTollu má platiť do konca tohto roka. viac
Progresívne Slovensko kritizuje Matoviča pre mýtny biznis
31. 5. • Vláda zmeny sa podľa Michala Trubana nekoná. viac
Príbeh s priveľa háčikmi, alebo ako táto vláda nepostaví sľubované nemocnice
27. 5. • Slovensko má z Plánu obnovy a odolnosti (POO) postaviť 870 kompletne vybavených lôžok v rámci nových nemocníc viac
Železničná infraštruktúra si zaslúži viac
18. 2. • Upozorňujem, že nepoužívam silné slová, aby som vytváral senzáciu. Harmonogram je dobrým prvým krokom viac
Železnice Slovenska 2021: Takto vyzerá postupný kolaps
20. 12. 2021 • Končiaci rok 2021 je v Európskej Únii Rokom železníc viac
Trnavský kraj sa vezie v podozrivom obstarávaní autobusov
16. 11. 2021 • Trnavský kraj od januára 2020 realizoval verejné obstarávanie na zabezpečenie verejnej prímestskej autobusovej dopravy viac
Duch širokorozchodnej stále žije! Ale nemal by
6. 10. 2021 • Pravdepodobne ste si tú nenápadnú správu ani nevšimli. Koncom septembra vláda rozhodla, že jej úrad bude gestorom koordinácie projektu predĺženia širokorozchodnej trate Košice – Bratislava – Viedeň viac
Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
30. 8. 2021 • Problematiku zvýšenia rýchlostného limitu na 130 km/h na vybraných úsekoch bratislavského obchvatu je potrebné vnímať v niekoľkých rovinách viac
Advokáta Miškoviča príhody a skúsenosti
17. 7. 2021 • Všimnite si, že ktokoľvek sa začne cítiť “našim človekom” - aj z tábora “obyčajných a nezávislých” - začne sa správať, ako by si mohli dovoliť hocičo viac
Vysvedčenie pre ministra dopravy
14. 4. 2021 • Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal má za sebou rok vo funkcii. Pozrime sa bližšie na to, ako sa mu darilo viac
Ministerstvo dopravy pokračuje pri obsadzovaní postov v tradícii „našich ľudí"
23. 3. 2021 • Je to zvláštne, ako sa v rezorte dopravy a výstavby rozširuje “rodina”. Ministerstvo dopravy obsadzuje miesta šéfov najväčších štátnych firiem v rezorte dopravy a výstavby, no takmer nikto sa nehlási. Prečo? viac
Dá sa pošta zachrániť pred kolapsom?
10. 3. 2021 • Po 12-ročnej rabovačke sa Slovenská pošta nachádza na hranici prevádzkového kolapsu a ekonomického krachu viac
Bude tunel Višňové konečne dokončený?
12. 1. 2021 • Príbeh nekonečného tunela Višňové speje k úspešnému vyústeniu! Po toľkých rokoch škandálov nebude možné hovoriť o úspechu dokonca ani pri slávnostnom sprevádzkovaní tunela, ktorého by sme sa mali dočkať v roku 2023 viac
Kontroverzný človek je členom výboru pre prípravu novely stavebného zákona
10. 7. 2020 • Súčasťou riadiacej komisie pre zmenu stavebného zákona pre časť Enviro predseda Združenia domových samospráv, Marcel Slávik viac
Diaľnica je z odpadkov, minister Doležal v tom problém nevidí
26. 6. 2020 • Neustále debaty či na stavbe D4/R7 dodržiavajú predpísanú kvalitu môžeme po minulom týždni s čistým svedomím ukončiť. Rozťať tento spor musela až samotná príroda viac
Koronavírus dá na kolená aj dopravu a stavebníctvo
24. 3. 2020 • Nová vláda bola vymenovaná len v sobotu a od prvého dňa bude musieť pracovať naplno. V tejto situácii sa žiadnych sto dní nepočíta aj keď to môže byť nespravodlivé viac
Érsek ničí železničnú dopravu na trati Bratislava – Komárno
24. 2. 2020 • Začiatkom októbra 2019 vyhlásilo Ministerstvo dopravy súťaž na nového dopravcu na trati Bratislava – Komárno. Ide o najvyťaženejšiu jednokoľajnú trať na Slovensku kde sa počet prepravených cestujúcich približuje k 5 miliónom viac
Érsekove rozhodnutie predĺži trvanie kolón v Komárne
8. 1. 2020 • Kolóny netrápia len veľké mestá, ale aj tie menšie, ako je napríklad Komárno. Je to hraničné mesto, pri ktorom je každoročný nárast dopravy evidentný, najmä čo sa týka tranzitu viac
Dá sa to aj transparentne
30. 12. 2019 • Práve v čase zásahu NAKA v centrále NDS jej predstavitelia strihali pásku na novom obchvate Košíc – úsek Budimír – Bidovce viac
Zmluva na výber mýta pripraví Slovensko o 110 km diaľnic
19. 12. 2019 • V poslednom období sa konečne hovorí o neefektívnom mýte. O tom, že štát stále nevlastní mýtny systém a výnosy z neho sa nevracajú v dostatočnej miere štátu a občanom. Ako to teda je? viac
Ministerstvo platí za nové, dostáva však mosty zrelé na rekonštrukciu
11. 11. 2019 • Jeden Murphyho zákon hovorí - zlý začiatok, ešte horší koniec. Na začiatku výstavby D4R7 bolo vecí, ktoré sa nevydarili viac ako dosť viac
Ako zarobiť na štáte 300 000 EUR za mesiac
18. 10. 2019 • V jednom mesiaci zarobili viac ako za 3 roky Ako to už na Slovensku býva, tak ak máte dobré známosti, viete zarobiť veľmi rýchlo a veľmi veľa. Aj preto sme dnes tam, kde sme. Štát má nedostatok financií a mal by šetriť viac
Letná úvaha o stave dopravy na Slovensku
27. 8. 2019 • Tento rok si pripomíname 30 rokov od nežnej revolúcie.Rok 1989 predstavoval pre našu spoločnosť veľkú nádej v možnosti dobehnúť západné demokracie v životnej úrovni. Ostalo však iba pri prognózach a sľuboch, ktoré pokračujú dodnes viac
Výmysel slovenského úradníka môže stáť štát až miliardu
26. 7. 2019 • Nedávno som čítal jeden článok o tom, ako sa oživil najväčší kartel na diaľniciach a toto ich konanie môže stáť štát obrovskú pokutu viac
Pri D4R7 stále hrozí ekologická katastrofa
17. 5. 2019 • Analýza násypov D4 dokázala porušenie, ale ministrovi to stále nestačí. Ministerstvo dopravy už má k dispozícii výsledky analýzy, ktorú si dalo spraviť v súvislosti s podozrením použitia kontaminovanej zeminy do násypov D4 viac
Kontaminovaná zemina a nezávislý dozor pre D4R7
2. 4. 2019 • Kauza vývozu kontaminovanej zeminy pod novú diaľnicu začína naberať na obrátkach. Zistili sme, že tento trestný čin nie je náhodným zlyhaním, ale je zlyhaním ministerstva dopravy viac
Tajomstvo dohody na Višňovom
19. 3. 2019 • Minister Érsek obhajuje dohodu o ukončení zmluvy s konzorciom Salini Impregilo a Dúha. O tom, že takýto problém, ako je na Višňovom (písal som k tomu koncom minulého roku) nie je možné hodiť celý na hlavu zhotoviteľa viac
NKÚ odhalil šafárenie NDS a tá si veselo plytvá ďalej
5. 3. 2019 • V decembri 2018 zverejnil NKÚ záverečnú správu o zistených nedostatkoch pri uzatváraní zmlúv na služby spoločnosťami NDS a ZSSK za rok 2017 viac
Štát robí koncesionárovi D4/R7 cielene alibi
7. 1. 2019 • Chvíľu pred Vianocami, konkrétne 18.12.2018 podpísala Národná diaľničná spoločnosť dodatok č. 3 k projektovým prácam diaľnice D1 Bratislava – Senec viac
Ako národná diaľničná spoločnosť pripravila štát o stovky miliónov EUR
11. 12. 2018 • Po viacerých sľuboch o dokončení diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc sa tento sen definitívne vodičom rozplynie. Po nedávnych udalostiach je viac ako isté, že tunel Višňové nebude v roku 2020 hotový viac
Chaos a panika na železnici
30. 11. 2018 • Začalo to horiacimi rušňami a súpravami. Pokračovalo roztrhnutím vlaku, kolíziami vlakov pre chybné zabezpečovacie zariadenia, alebo nekvalitu koľají, výhybiek, či trakčného vedenia viac
V Čechách realita, na Slovensku utópia
27. 11. 2018 • Pred pár dňami som zachytil v médiách informáciu, že české podniky chcú využiť svetový trend automatizácie železničnej dopravy viac
5 dní v bratislavskej kolóne
20. 11. 2018 • Začiatkom budúceho roka plánuje Ministerstvo dopravy spustenie tendrov na prevádzku verejnej dopravy na regionálnych tratiach. Pôjde o tri trate a štát má záujem o liberalizáciu týchto tratí: viac
Kazašký nájazd na eurofondy
7. 11. 2018 • Veľmi často som v poslednej dobe čítal ako sa dostali „neštandardné“ firmy do obstarávaní veľkých štátnych zákaziek viac
Železničná čakáreň
19. 10. 2018 • Viacerí z nás zažili cestovanie vlakom a s tým spojený pobyt na hlavnej stanici Bratislava. Brána do hlavného mesta je jednou z najviac zanedbaných budov v rámci železničných stavieb viac
Tunel Višňové
26. 9. 2018 • Ako ste iste mnohí postrehli minulý týždeň bol prerazený tunel Višňové. Možeme sa všetci konečne tešiť? viac
Súťažné podklady na R2 detailnejšie
17. 8. 2018 • V predchádzajúcom blogu som reagoval na nový typ verejného obstarávania NDS. Z informácií k pripravovanej súťaži na zhotoviteľa stavby R2 Kriváň – Mýtna, ktoré zazneli v rozhovore s investičným riaditeľom som mal zvláštny pocit viac
NDS si robí zadné vrátka
14. 8. 2018 • Prečítal som si článok v ktorom sa vyjadril jeden zo štátnych manažérov NDS. Jedna z vecí, ktoré ma zaujali, bolo plánovanie a samotné manažovanie štátnych zákaziek viac
Zaplavená Bratislava
13. 8. 2018 • po prietrži čo sa prehnala Bratislavou ako aj celým západným slovenskom v stredu 6.6.2018 vzniklo viacero otázok viac
RSS zdroje:
blog.sme.skčlánky od Martin Pekár na tvoju stránku
do svojej stránky:Viac
Príbeh s priveľa háčikmi, alebo ako táto vláda nepostaví sľubované nemocnice, Progresívne Slovensko kritizuje dodatok so SkyTollom, Progresívne Slovensko kritizuje vládu za to, že ešte nevysúťažila nový mýtny systém, a už to nestíha, Progresívne Slovensko kritizuje Matoviča pre mýtny biznis , Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší, Martin Pekár, Železnice Slovenska 2021: Takto vyzerá postupný kolaps, Trnavský kraj sa vezie v podozrivom obstarávaní autobusov, Duch širokorozchodnej stále žije! Ale nemal by, Železničná infraštruktúra si zaslúži viac